1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. متا قابلیت استریم ویدیو…
متا قابلیت استریم ویدیو را به نسل بعدی عینک هوشمند Ray-Ban Stories اضافه می‌کند

متا دو سال قبل از عینک هوشمند Ray-Ban Stories رونمایی کرد و به‌مرور زمان ویژگی‌های جدیدی مانند پشتیبانی از واتس‌اپ را به آن اضافه کرد. حالا در گزارش جدیدی گفته شده که نسخه نسل دوم عینک هوشمند متا به کاربران اجازه خواهد داد تا برای دیگران ویدیو پخش کنند.

«یانکو روتگرز»، روزنامه‌نگار حوزه فناوری در گزارش جدیدی می‌گوید اسناد داخلی را دیده است که نشان می‌دهد نسل دوم Ray-Ban Stories نه تنها به کاربران اجازه می‌دهد در فیسبوک و اینستاگرام به استریم ویدیو مشغول شوند، بلکه به بینندگان نیز اجازه می‌دهد تا در گوش شما زمزمه کنند.

عمر باتری و دوربین‌های بهتر عینک هوشمند متا

همچنین طبق اسناد متا، این دستگاه برای پشتیبانی از استریم زنده، همچنین باید «عمر باتری بهبود یافته و دوربین‌های بهتری» داشته باشد.

یکی از نگرانی‌های اصلی عینک هوشمند Ray-Ban Stories، حفظ حریم خصوصی بوده است که از همان ابتدا به دلیل قابلیت ضبط ویدیو و عکاسی با حواشی زیادی همراه شده بود. هرچند عینک‌های نسل فعلی Ray-Ban Stories دارای یک LED هستند که هنگام ضبط ویدیو روشن می‌شود و این موضوع را به دیگران اطلاع‌رسانی می‌کند، اما این قابلیت همچنان نگرانی‌های زیادی را به همراه داشته است. اکنون اگر متا واقعاً قصد داشته باشد ویژگی استریم زنده ویدیو را به این دستگاه اضافه کند، احتمالاً باعث ایجاد بحث‌و‌جدل‌های بیشتری خواهد شد.

مدتی است که در برخی از گزارش‌ها اعلام شده متا روی نسل بعدی عینک‌های هوشمند خود کار می‌کند. براساس گزارش‌هایی که درباره نقشه راه متا در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده منتشر شده بود، نسل دوم Ray-Ban Stories قرار است پاییز امسال عرضه شود. نسل سوم این عینک نیز ظاهراً سال 2025 روانه بازار خواهد شد که از یک نمایشگر کوچک بهره می‌برد تا کاربران بتوانند پیام‌های متنی دریافتی خود را مشاهده کنند. اولین عینک واقعیت افزوده متا که در حال حاضر با نام رمز Orion شناخته می‌شود نیز تا سال 2027 عرضه نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *