1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. ترس از افشای اطلاعات؛…
ترس از افشای اطلاعات؛ نیروی فضایی آمریکا دور ChatGPT را خط کشید
نیروی فضایی ایالات متحده به‌دلیل ترس از افشای اطلاعات، استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی وب‌محور را برای کارکنانش ممنوع کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی می‌گوید که نیروی فضایی ایالات متحده استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی وب‌محور مثل ChatGPT را برای کارکنانش ممنوع کرده است. این سازمان نظامی نگران است که ابزارهای هوش مصنوعی باعث افشای داده‌های حساس شوند.

رویترز می‌گوید که ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی مبتنی‌بر وب در نامه‌ای به تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ (۷ مهر ۱۴۰۲) اطلاع‌رسانی شده است. نیروی فضایی ایالات متحده در آن نامه به کارکنانش که آن‌ها را «نگهبانان» خطاب می‌کند، گفته است که تا زمان دریافت مجوز رسمی، اجازه ندارند در سیستم‌های دولتی از ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی‌بر مدل‌های زبانی بزرگ استفاده کنند.

ظاهراً ممنوعیت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کارکنان نیروی فضایی آمریکا، موقتی است و به خطرهای جمع‌آوری داده‌ها ارتباط دارد.

ابزارهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ محبوبیت انفجاری تجربه کردند و کاربران بسیار زیادی را در سراسر دنیا به‌سمت خود کشاندند. سرویس‌هایی مثل ChatGPT می‌توانند با دستورهای ساده‌، متن و عکس و ویدئو خلق کنند.

لیسا کاستا، مدیر ارشد فناوری و نوآوری نیروی فضایی آمریکا، در نامه‌ی ۷ مهر گفت: «هوش مصنوعی بی‌شک تغییراتی اساسی در نیروی کار ما اعمال می‌کند و توانایی نگهبانان برای عملیات سریع را بهبود می‌دهد.»

بر‌اساس گفته‌ی کاستا، نیروی فضایی ایالات متحده به‌همراه سایر دفاتر پنتاگون کارگروه ویژه‌ای برای هوش مصنوعی مولد تشکیل داده است تا راه‌هایی برای استفاده‌ی مسئولانه و استراتژیک از این فناوری را بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *