1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. مقایسه گوگل کروم با…
مقایسه گوگل کروم با مرورگر سامسونگ اینترنت

گوگل کروم و سامسونگ اینترنت دو تا از مرورگرهای جذاب اندرویدی هستند. اکنون می‌خواهیم به مقایسه گوگل کروم با مرورگر سامسونگ اینترنت بپردازیم.

اگر صاحب گوشی سامسونگ هستید باید بدانید که روی گوشی‌های این برند دو مرورگر کروم و سامسونگ اینترنت به صورت پیش فرض وجود دارد. یکی از مباحثی که همیشه وجود دارد این است که کدام یک از این مرورگرها بهتر از دیگری است و تفاوت میان این دو چیست؟

اغلب کاربران اندرویدی از مرورگر کروم به عنوان اصلی‌ترین مرورگر در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. در واقع آن چیزی که مشخص و واضح است این است که آنها مرورگر کروم را به سامسونگ اینترنت ترجیح می‌دهند. حال می‌خواهیم ببینیم که آیا واقعا گوگل کروم در گوشی‌های اندرویدی بهترین است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه گوگل کروم با مرورگر سامسونگ اینترنت

اگر از کاربران سامسونگ باشید حتما مرورگر اختصاصی‌اش را دیده‌اید، اما اگر از کاربران دیگر گوشی‌های اندرویدی نظیر شیائومی هستید متاسفانه از این قابلیت بهره‌مند نخواهید شد، ولی می‌توانید آن را جداگانه نصب کنید. آیا واقعا گوگل کروم بهتر از سامسونگ اینترنت است یا نه؟ مسلما گوگل کروم یکی از شناخته شده‌ترین مرورگرها است و نقطه مقابل آن که مرورگر سامسونگ است چندان معروف نیست.

مقایسه گوگل کروم با مرورگر سامسونگ اینترنت

برای این که بتوانید یک مرورگر خوب را از مرورگر بد تشخیص دهید، کارشناسان اهل فن ۵ مولفه و ویژگی را شرح می‌دهند. در این مطلب تلاش می‌کنیم این موارد را مورد بررسی قرار دهیم. در هر یک از این پنج فاکتور، مرورگری را که برنده رقابت است معرفی خواهیم کرد تا در نهایت این خود شما باشید که دست به انتخاب می‌زنید.

بنابراین همان‌طور که گفتیم و مشخص است، در این مقاله دو مرورگر کروم و سامسونگ اینترنت را زیر ذره‌بین نقد قرار می‌دهیم و برتری‌ها و معایب هر یک را توضیح خواهیم داد. با گجت نیوز همراه ما باشید.

۱. سرعت مرورگر

حتما تا به حال وارد یکی از این مرورگرها شده‌اید و سرعت آنها شما را کلافه کرده است. گاهی گمان کرده‌اید مشکل از سرعت اینترنت شماست، ولی گاهی پیش می‌آید که سرعت مرورگر پایین و کلافه کننده باشد. اولین فاکتوری که باید در انتخاب یک مرورگر سالم و درست حسابی مد نظر قرار دهیم، سرعت آن مرورگر است.

انسان برای این که بتواند بهتر درک کند که یک فاکتور مثل سرعت مرورگر چه اهمیتی دارد باید از یک‌سری معیارها استفاده کند و به آن معیارها امتیاز بدهد. این معیارها مسلما به همان اندازه که گفته می‌شود در دنیای واقعی درست نیستند و احتمال خطا در آنها می‌رود. با این حال برای تقریب ذهن باید از آنها استفاده کرد. برای سرعت مرورگر از سه معیار به ترتیب زیر استفاده می‌کنیم:

  • Jetstream2: برای اندازه گیری سرعت
  • MotionMark: برای اندازه گیری عملکرد گرافیکی
  • Speedometer: برای اندازه گیری عملکرد پاسخ دهی

مقایسه گوگل کروم با مرورگر سامسونگ اینترنت

برای این که نتایج حاصل از این آزمایش‌ها به درستی و با دقت بیشتری انجام شود، هر معیار را سه بار در هر مرورگر اجرا کرده‌ایم و نتایجی که در ادامه خواهد آمد نشانگر ۱۸ دوره آزمایش و تست است. در این نتایج هر چه اعداد بالاتر باشند نشان می‌دهد که عملکرد آن مرورگر بهتر است. در بالا جدول مربوطه را مشاهده می‌کنید.

بر اساس آنچه در نتایج آمده، مرورگر گوگل کروم موفق شده در دو مورد از سه مورد تست، مرورگر سامسونگ اینترنت را شکست دهد. در معیار موشن مارک، مرورگر کروم توانست با اختلاف زیادی پیروز میدان شود و رقیب سامسونگی‌اش را شکست دهد. البته همان‌طور که گفتیم و مجددا تأکید می‌کنیم، این اعداد در دنیای واقعی تفاوت‌هایی دارند، ولی در مجموع برنده این قسمت مرورگری جز گوگل کروم نیست.

۲. دسترس پذیری و همگام بودن با پلتفرم‌های مختلف

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مرورگر کروم برای گوشی‌های آیفون، اندروید و ویندوز در دسترس است و کاربران این پلتفرم‌ها می‌توانند این مرورگر را نصب کنند، اما مرورگر سامسونگ اینترنت تنها برای اندروید در دسترس خواهد بود.

از طرف دیگر اگر شما دارنده یکی از گوشی های سامسونگ هستید، نیازی به نصب این برنامه ندارید، چرا که به صورت پیش فرض روی دستگاه شما وجود دارد، اما اگر دستگاه دیگری دارید که سازنده آن سامسونگ نیست، می‌توانید از طریق گوگل پلی نسبت به نصب آن اقدام کنید.

یکی دیگر از برتری‌های گوگل کروم نسبت به سامسونگ اینترنت جایی است که کروم با پلتفرم‌های مختلف همگام است. در واقع زمانی که از طریق یک اکانت گوگل وارد یک دستگاه می‌شوید و روی سایر دستگاه‌های دیگر نیز با همان جیمیل وارد اکانت می‌شوید، این همگام سازی اتفاق می‌افتد.

نکته جالب دیگر این که اگر بخواهید روی دسکتاپ خود به بوکمارک‌ها و علاقه‌مندی‌های خود که روی سامسونگ اینترنت ذخیره کرده‌اید دسترسی داشته باشید، باید باز هم از گوگل کروم بهره بگیرید. به عبارت ساده‌تر باید روی گوگل کروم دسکتاپ خود افزونه سامسونگ اینترنت را نصب داشته باشید. در نتیجه در این قسمت باز هم این مرورگر کروم است که برتری دارد و پیروز رقابت می‌شود.

۳. رابط کاربری

مقایسه گوگل کروم با مرورگر سامسونگ اینترنت

اما سومین فاکتوری که برای یک مرورگر خوب نیاز داریم، محیط رابط کاربری قابل قبول است. از جمله مواردی که در سامسونگ اینترنت وجود دارد و مورد پسند کاربران قرار می‌گیرد، نحوه مدیریت حالت تاریک است. گفتنی است که می‌توانید در هر دو مرورگر کروم و سامسونگ اینترنت از این قابلیت بهره‌مند شوید، اما متاسفانه کروم با تمام ویژگی‌های خوبی که دارد از پس این یک مورد به درستی بر نمی‌آید.

جالب اینجاست که در اغلب موارد که دارک مود یا حالت تاریک در کروم فعال است، باز هم شاهد این هستیم که برخی از صفحات به صورت روشن در اختیار ما قرار می‌گیرند. تنها قسمت‌هایی که در این حالت تاریک می‌مانند نوار آدرس سایت‌ها و منوی تنظیمات داخلی است.

خوشبختانه در این یک مورد سامسونگ اینترنت تمام تلاش خود را می‌کند تا صفحه نمایش شما را تا حد ممکن و دلخواه شما تاریک کند. از طرفی حتی ممکن است این تاریکی به حدی باشد که برخی از عناصر در سایت‌های منتخب و برگزیده شما کاملا تاریک شوند. این یک ویژگی باعث می‌شود تا مصرف باتری گوشی شما کاهش یابد و بتوانید برای مدت زمان طولانی‌تری به وبگردی خود ادامه دهید.

در نتیجه رابط کاربری سامسونگ اینترنت در این خصوص بهتر و کاربرپسندتر از مرورگر کروم خواهد بود. اگر نگاهی به تصاویر مربوطه بیندازید، خواهید دید که تفاوت از کجا تا به کجا است. علاوه بر تمامی این قابلیت‌ها شما در مرورگر سامسونگ اینترنت قادر خواهید بود نوار وضعیت تلفن همراه خود را که در بالای صفحه نمایش قرار دارد، کاملا پنهان کنید و از حداکثر نمایشگر خود لذت ببرید. بنابراین برنده این قسمت سامسونگ اینترنت خواهد بود.

مقایسه گوگل کروم با مرورگر سامسونگ اینترنت

۴. حریم خصوصی و امنیت کاربری

خوشبختانه در این دو مرورگر می‌توان از قابلیت وبگردی مخفی و خصوصی بهره برد. این وضعیت که Private Browsing نام دارد به کاربران اجازه می‌دهد به صورت ناشناس به وبگردی گوگل بپردازند. در مقابل این ویژگی در کروم، سامسونگ اینترنت با حالت مخفی که دارد، عملا حرفی برای گفتن ندارد.

سامسونگ اینترنت در این خصوص کنترل بسیار بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توانید برای این که کس دیگری جز شما نتواند به وبگردی مخفی و خصوصی شما دسترسی داشته باشد، حالت سکرت را با رمز عبور خود هماهنگ کنید. در این صورت هیچ‌کسی جز شما نمی‌تواند به این صفحات دسترسی پیدا کند.

از طرف دیگر ویژگی جالب دیگری که این وضعیت به شما می‌دهد این است که اگر فایل صوتی یا فیلم را در حالت مخفی دانلود کنید، داخل گالری گوشی شما ذخیره نمی‌شود. در نتیجه با این قابلیت فایل‌های دانلود شده شما برای همیشه خصوصی باقی می‌مانند. متاسفانه این ویژگی‌ها را مرورگر کروم ندارد.

علاوه بر این مرورگر سامسونگ اینترنت یک بخش کامل برای حفظ حریم خصوصی کاربران دارد که در آن می‌توانید رصد کنید کدام سایت‌ها در تلاش بوده‌اند تا شما را ردیابی کنند. خوشبختانه این امکان نیز وجود دارد که دانلودها را به صورت خودکار مسدود کنید و هنگام ورود به سایت‌های ناامن هم هشدار دریافت کنید. بنابراین در این مورد باز هم سامسونگ اینترنت برتر از گوگل کروم ظاهر شده است.

مقایسه گوگل کروم با مرورگر سامسونگ اینترنت

۵. امکانات منحصر به فرد

از جمله ویژگی‌های جالبی که هم گوگل کروم و هم سامسونگ اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهند این است که می‌توانید شماره و جزئیات کارت‌های خود را در بخش تکمیل خودکار فرم‌های آنلاین ذخیره کنید تا در موقع انجام تراکنش‌ها سریع‌تر از قبل عمل کنید.

ویژگی دیگر این است که گوگل کروم برای ترجمه صفحات زحمت بیشتری می‌کشد و بهتر از رقیب خود عمل می‌کند. همچنین اگر در طول روز از یک سایت بیش از اندازه استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود آن صفحه را به صفحات اصلی خود اضافه کنید تا به هنگام نیاز با یک کلیک ساده به آن دسترسی داشته باشید.

سامسونگ اینترنت یک‌سری قابلیت‌های دیگر از جمله اسکنر QR و ذخیره صفحات وب به عنوان فایل PDF دارد که آن را از کروم جلو می‌اندازد. افزونه‌های مفید و جالب سامسونگ اینترنت از قبیل ad-blockers و Amazon Assisant را نیز نباید به دست فراموشی سپرد. متاسفانه نمی‌توان هم‌اکنون از این افزونه‌ها روی گوگل کروم در اندروید استفاده کرد و امکان استفاده تنها در نسخه دسکتاپ وجود دارد.

مقایسه گوگل کروم با مرورگر سامسونگ اینترنت

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم دو مرورگر محبوب را در دو کفه ترازو بگذاریم و ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر یک را به دقت بررسی کنیم. همان‌طور که مشاهده کردید، سامسونگ اینترنت این روزها مورد اقبال و پسند کاربران زیادی قرار گرفته و ویژگی‌های مفید و محبوب آن می‌توانند تجربه وبگردی خوبی برای شما به ارمغان بیاورند.

بزرگترین نقطه ضعفی که این مرورگر دارد، عدم دسترسی به آن در گوشی‌های غیر اندرویدی و دسکتاپ است. گفتنی است که گوگل کروم مشکل خاصی ندارد و حتی طرفداران بسیاری نیز دارد که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم. تنها نکته‌ای که در قبال کروم وجود دارد سیاست این شرکت است، چرا که آنها معتقدند تا چیزی خراب نشود نباید اقدام به تعمیر آن کرد.

اگر همگام بودن یک مرورگر برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است بهتر است سراغ سامسونگ اینترنت نروید، اما اگر می‌خواهید از بهترین مرورگر برای دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید و از وبگردی لذت کافی را ببرید، بهتر است سامسونگ اینترنت را امتحان کنید. تجربه کاربری شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *