1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. حامیم: ARM سیستم‌عامل مخصوص…
حامیم: ARM سیستم‌عامل مخصوص اینترنت اشیا را معرفی کرد

حامیم: ARM سیستم‌عامل مخصوص اینترنت اشیا را معرفی کرد

سیستم‌عامل mbed کمپانی ARM

اینترنت اشیا رفته‌رفته ساز و کار لازم برای تبدیل شدن به یک محصول تجاری را به دست می‌آورد. پس از معرفی سری جدید پردازنده های M برای استفاده در سیستم های توکار، حال کمپانی ARM سیستم‌عامل مخصوص برای اینترنت اشیا را با نام mbed منتشر کرده است.

کمپانی مدیاتک نیز چندی پیش از کیت توسعه ی سخت افزاری و نرم افزاری خود برای توسعه‌ی ارنتنت اشیا پرده برداشت. براساس گزارش‌های منتشر شده، سیستم‌عامل mbed جایگزین نرم‌افزار چند بخش توسعه‌داده شده‌ای خواهد شد که برنامه‌نویسان از آن روی تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM استفاده می‌کردند.

شرکای سخت‌افزاری می‌توانند از این سیستم‌عامل تا پایان سال جاری استفاده کنند و ابزار‌های مبتنی بر mbed را نیز می‌توان از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی در بازار مشاهده کرد. کمپانی ARM همچنین mbed Device Server را نیز توسعه خواهد داد که براساس آن توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا گواهی مورد نیاز برای پشتیبانی از سمت سرور را برای ابزار‌های مبتنی بر اینترنت اشیا ایجاد کنند.

همانطور که گفتیم، کمپانی‌های مختلفی تلاش‌هایی را در جهت توسعه‌ی هرچه بیشتر اینترنت اشیا به انجام رسانده‌اند که البته در این بین جای خالی ابزار‌های مبتنی بر این فناوری خالی است. ARM به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در زمینه‌ی طراحی تراشه‌‌های موبایل برای فعالیت بهتر در این حوزه باید پلتفرمی را ایجاد می‌کرد تا ۷۰،۰۰۰ توسعه‌دهنده‌ی موجود برای mbed را تغذیه کند.

«حامیم ارتباط، مجری تخصصی پیاده سازی پسیو شبکه های کامپیوتری، فیبر نوری، برق اضطراری، دوربین مداربسته، سیستم های اعلام و اطفاء حریق و چاه ارت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *