1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. حامیم: جان مک آفی…
حامیم: جان مک آفی می گوید از گوگل استفاده نکنید

حامیم: جان مک آفی می گوید از گوگل استفاده نکنید
جان مک آفی بنیانگذار برند و کمپانی مک آفی که زمینه ی اصلی فعالیتش ارائه نرم افزارهای آنتی ویرس و راهکارهای امنیتی است به عموم مردم توصیه نموده تا در استفاده از گوگل احتیاط و یا دست از استفاده از این موتور جستجو بکشند.

مک آفی پس از مدت ها و به صورت غیر منتظره در کنفرانس امنیتی Defcon حضور یافت و در طی یک سخنرانی کوتاه در همین رابطه به حاضرین گفت: گوگل تلاش می کند این ذهینت را در ما پدید بیاورد که اگر چیزی برای مخفی کردن نداریم، نباید نگرانی حریم خصوصی خود و آگاهی دیگران از جریانات مرتبط به آن باشیم.

او در ادامه می افزاید اگر همه ی افراد از همه ی جزئیات زندگی سایرین آگاه شوند، آنگاه چه بر سر رفتارها و روابط انسانی خواهد آمد؟ این مسئله یی است که باید به آن بیاندیشیم زیرا همه ی ما مسائل خصوصی داریم که نمی خواهیم سایرین از آن آگاه شوند. سرکشی دیگران در زندگی شما آزادیتان را از بین خواهد برد، آزادی همه ی چیزی است که من دارم و به آن می اندیشم.

البته صحبت های مک آفی در این زمینه تازگی ندارد و پیش از این نیز گستردگی سرویس های گوگل و تسلط آن بر دیتای کاربران، و احتمال سو استفاده از آنها توسط این کمپانی یکی از بحث های جدی مطرح شده توسط کارشناسان امنیتی بوده است.

اندکی قبل مشخص گردید گوگل به بررسی خودکار تصاویر ارسالی توسط سرویس جیمیل جهت شناسایی موارد مرتبط به کودک آزاری می پردازد، و حتی در یک مورد خاص با شناسایی چنین عملی از جانب یکی از کاربران اقدام به دخالت خود سر و معرفی مجرم به مقامات قضایی نمود. برخی بر این باورند اگرچه اقدام گوگل در مبارزه با جرم مفید و موثر بوده است ولی ذات آن با رعایت حریم خصوصی کاربران در تضاد است.

«حامیم ارتباط، مجری تخصصی پیاده سازی پسیو شبکه های کامپیوتری، برق اضطراری، دوربین مداربسته و چاه ارت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *