1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. حامیم: با SMS-Romer رام…
حامیم: با SMS-Romer رام سایانوژن را از طریق پیامک نصب کنید

حامیم: با SMS-Romer رام سایانوژن را از طریق پیامک نصب کنید

استفاده از رام‌های سفارشی یکی از بارزترین لذت‌های کاربران اندرویدی به‌شمار می‌رود؛ البته روت‌کردن دستگاه و نصب رام‌های متفرقه تا حدودی برای کاربران مبتدی دشوار است. خوشبتانه تیمی که پشت رام سایانوژن است -رامی که می‌توان از آن به عنوان محبوب‌ترین رام سفارشی اندروید یاد کرد- چند ماه پیش سعی کرد تا با ارائه اپلیکیشن Cyanogen Mode Installer به همراه رابط‌کاربری کارآمدش، روند نصب این رام محبوب را ساده‌تر کند؛ اما این اپلیکیشن دیگر در پلی‌استور گوگل وجود ندارد. خوشبختانه اپلیکیشن جدید غیر رسمی در دسترس است که هدف آن تسهیل بخشیدن به روند نصب سایانوژن است.

با اپلیکیشن SMS-Romer آشنا شوید؛ اپلیکیشنی که امکان نصب رام‌های سایانوژن را از طریق پیامک فراهم‌ می‌سازد. بله درست متوجه شدید از طریق پیامک! اپلیکیشنی که توسط توسعه‌دهندگان XDA تولید شده. SMS-Romer اپلیکیشن ساده‌ای است که امکان هدایت‌کردن گوشی‌هوشمند را جهت دریافت و نصب آخرین نسخه CyanogenMode فراهم می‌سازد.

برای انجام این کار، تنها کافی است تا دستور کوتاهی را از طریق پیامک به تلفن خود ارسال کنید و باقی کار را بسپارید به اپلیکیشن. SMS-Romer به سادگی رام سایانوژن را دانلود می‌کند و سپس دستگاه را راه اندازی مجدد کرده و آن‌را در محیط ریکاوری می‌برد و نهایتاً اقدام به نصب رام مذکور می‌کند؛ عملیات نصب رام از راه دور به همین سادگی به سرانجام رسید.

sms-romer

SMS-Romer از هر چهار Build سایانوژن پشتیبانی مي‌کند؛ Nighty، Snapshots، Release candidate، Stable. همچنین در این اپلیکیشن امکان پاک‌کردن کش، دالویک کش و داده‌های کاربر از راه دور وجود دارد. به عنوان یک قانون کلی، نیازی به انجام این عملیات نیست؛ اما در صورت برخورد با هر مشکل جدی بعد از نصب یا بروزرسانی هر یک از نسخه‌های جدید، به شدت پیشنهاد می‌شود که همه چیز را پاک کنید و دوباره از نو شروع به نصب و راه اندازی دستگاه کنید؛ بنابراین این قابلیت به نظر کاربردی می‌رسد.

اگر تا به حال اقدام به نصب رام‌های سفارشی کرده باشید، مطلع هستید که با هیچ یک از این رام‌ها، مجموعه نرم‌افزارهای گوگل ( یوتیوب، جیمیل، گوگل پلی و …) ارائه نمی‌شود و آنها را باید از طریق بسته‌ای که Gapps نام دارد با استفاده از ریکاوری، فلش کنید. خوشبختانه SMS-Romer این کار را هم از راه دور می‌تواند انجام دهد.

برای اینکه بتوانید با استفاده از SMS-Romer اقدام به نصب رام سفارشی کنید، باید اطمینان حاصل کنید که سایانوژن از دستگاه شما پشتیبانی می‌کند؛ همچنین باید دستگاه شما روت شده و TWRP2+ ریکاوری بر روی آن نصب شده باشد.

درحال حاضر SMS-Romer تنها از رام‌های سفارشی سایانوژن پشتیبانی می‌کند وهنوز مشخص نیست که در آینده از رام‌های دیگر پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

همواره می‌توانید آخرین نسخه  SMS-Romer را از این لینک دانلود کنید.

«حامیم ارتباط، مجری تخصصی پیاده سازی پسیو شبکه های کامپیوتری، برق اضطراری، دوربین مداربسته و چاه ارت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *