1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. حامیم: استیو جابز تأثیرگذارترین…
حامیم: استیو جابز تأثیرگذارترین شخص 25 سال اخیر به انتخاب شبکه CNBC

حامیم: استیو جابز تأثیرگذارترین شخص 25 سال اخیر به انتخاب شبکه CNBC

شبکه CNBC در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود فهرستی را با نام 25 چهره مهم و اثرگذار ارائه نموده است. این فهرست شامل نام افرادی مانند وارن بافت، اپرا وینفری و تنی چند از افراد موفق سال‌های اخیر می‌شود. اما چه کسی در رتبه اول این لیست قرار دارد؟

زندگی حرفه‌ای استیو جابز بنیان‌گذار اپل با یادآوری سال‌های آغاز کار او با وازنیاک، معرفی مک و تصمیم جابز در انتخاب جان اسکالی دستمایه کلیپی قرار گرفته که CNBC آن را منتشر ساخته است.

جابز بر اثر کودتایی که در هیئت مدیره بر علیه او شکل گرفت از شرکتی که خود بنیان‌گذار آن بود اخراج شد و شاید این بهترین اتفاقی بود که برای او، اپل و مشتریان افتاد. او سپس شرکت NeXT را تاسیس کرد، پیکسار را خرید و در هر دو به موفقیت‌هایی دست یافت. بعد‌ها پیکسار توسط دیزنی خریداری شد و این امر موجب شد تا جابز بزرگترین سهامدار دیزنی لقب بگیرد. درست زمانی که اپل تا ورشکستی فاصله زیادی نداشت جابز به عنوان مشاور به اپل بازگشت و پس از مدتی به عنوان مدیرعامل معرفی شد.

قهرمانی که به خانه بازگشته بود پایه‌گذار چندین محصول موفق دیگر با تمرکز روی طراحی و عملکرد شد. آی‌مک، آی‌پاد و آی‌فون جزو این محصولات بودند. او با معرفی آی‌پد شاخه جدیدی در محصولات را معرفی کرد. استیوجابز در نهایت با ابتلا به سرطان درگذشت.

«حامیم ارتباط، مجری تخصصی پیاده سازی پسیو شبکه های کامپیوتری، برق اضطراری، دوربین مداربسته و چاه ارت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *