1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. حامیم: شهر شناور، پروژه…
حامیم: شهر شناور، پروژه بعدی مردمان خاور دور

حامیم: شهر شناور، پروژه بعدی مردمان خاور دور
با وجود 1.4 میلیارد نفر انسانی که در چین روزگار می‌گذرانند، خطوط ساحلی این کشور عظیم از مدت‌ها پیش رو به شلوغی نهاده.  به جای استفاده از زمین‌ با ارزش برای ساخت شهرهای آینده، یک شرکت چینی فکر بکری به سرش زده، چرا ما  از آن 71 درصد سطح زمین که در  زیر آب است استفاده نکنیم؟

 شهر شناور چینی‌ها 6.4 کیلومتر مربع فضا را اشغال کرده و همانگونه که از نامش پیداست، به مانند یک کوه یخ بر آب‌های اقیانوس شناور خواهد بود. درحالی که فقط قسمتی از ساختار سطحی شهر از بیرون آب پیداست، بخش اعظم اتفاقات در زیر خط آبی اتفاق می‌افتد.  شهر روی بخش‌هایی شش گوش از زمین ساخته شده که در کنار هم به تکه‌های  یک پازل عظیم می‌نمایانند. طراحی اش کاملا خود کفاست. شهر شناور، مزرعه‌ها و سیستم دفع زباله خودش را دارد و همه چیز ، از خانه گرفته تا سرگرمی‌و مجتمع‌های ورزشی و مراکز خرید، را در چنته دارد. حمل و نقل هم به وسیله یک سری تونل‌های زیر آبی و زیر دریایی صورت می‌پذیرد.

قبل از اینکه برای فروشگاه محله آبغوره گیری راه بیندازید و بگویید که این‌ها خیالی بیش نیست و هرگز اتفاق نمی‌افتد، بهتر است بدانید که شرکت ساخت و ساز ارتباطی چین (CCCC)، پشت  این پیشنهاد است. این‌ها همان مردمانی اند که درحال حاضر، دارند پلی 50 کیلومتری بین ماکااو و  هنگ کنگ می‌سازند، به نظر که با یک مشت تازه کار روبه رو نیستیم. این گذرگاه شامل یک تونل زیر آبی نیز هست، پس آیا شما هم مثل من فکر می‌کنید که آن‌ها از پس ساخت و ساز زیر آبی برخواهند آمد؟

برای طراحی نقشه شهر شناور، CCCC دست به دامن یک شرکت معماری به نام “دفتر طراحی AT” شده و آن‌ها هم با طرحی ساده، نشان داده اند که چگونه همه این‌ها به هم می‌پیوندند. حال، CCCC درحال مذاکره با شرکت سرمایه گذاری حمل و نقل چین است، شاید که آن‌ها ازین پروژه حمایت مالی کنند. شاید همه این‌ها کمی‌تخیلی به نظر برسند، اما این اولین بار نخواهد بود که چین، طرحی را که ابتدا رویایی به نظر می‌رسید، به واقعیت بدل کرده.

Image_112Image_111Image_110Image_109Image_105Image_106Image_107Image_108Image_104Image_103

«حامیم ارتباط، مجری تخصصی پیاده سازی پسیو شبکه های کامپیوتری، برق اضطرا، دوربین مداربسته و چاه ارت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *