1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. حامیم: ساخت بزرگترین مزرعه…
حامیم: ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور

حامیم: ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی شناور
مزارع خورشیدی امروزه یکی از راه های بهینه تولید انرژی به حساب می آیند. چندی پیش گزارش دادیم که اپل با سرمایه گذاری ۵۵ میلیون دلار قصد دارد یک مزرعه خورشیدی اختصاصی را احداث کند و انرژی لازم برای دیتا سنتر هایش را تولید نماید.

اکنون خبر می رسد دولت هند نیز نقشه هایی مشابه را در سر دارد و می خواهد از مزارع خورشیدی برای تامین انرژی استفاده کند. ساخت مزرعه خورشیدی نیازمند سه فاکتور است: نور خورشید، پنل های جذب نور و یک زمین پهناور. مورد سوم در کشوری پر جمعیت همچون هند، مشکل اصلی به حساب می آید.

اما دولت هند برای حل این معضل تصمیم گرفته تا از الگوی ژاپنی ها استفاده نماید و مزرعه خورشیدی خود را به صورت شناور بر روی آب احداث کند. طبق تفاهم همکاری امضا شده میان شرکت ملی هیدروالکتریک هند و دانشکده انرژی های تجدید پذیر کلکته، این مزرعه خورشیدی قرار است وظیفه تولید ۵۰ مگاوات برق را بر عهده گیرد و نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین مزارع خورشیدی جهان به ثبت رساند.

هند قصد دارد فاز آزمایشی این پروژه را تا پایان سال جاری میلادی اجرا نماید و امیدوار است تا بتواند در این مرحله به تولید ۱۲ کیلووات انرژی دست پیدا کند.
«حامیم ارتباط، مجری تخصصی پیاده سازی پسیو شبکه های کامپیوتری، برق اضطرا، دوربین مداربسته و چاه ارت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *