1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. حامیم: دلیل محدود بودن…
حامیم: دلیل محدود بودن فیلمبرداری ۴K با اکسپریا Z2، گلکسی اس ۵ و نوت ۳

حامیم: دلیل محدود بودن فیلمبرداری ۴K با اکسپریا Z2، گلکسی اس ۵ و نوت ۳

فیلمبرداری ۴K یکی از آن ویژگی هایی است که شرکت ها امسال آن را به رخ می کشند تا مصرف کنندگان بیشتری را به پرچمدارها جلب کنند. با اینکه هنوز امکان به اشتراک گذاری چنین ویدیوهایی در اینترنت و شبکه های اجتماعی، آنچنان دندان گیر نیست اما طوری وانمود می شود که اگر تلفنی فیلمبرداری ۴K نداشته باشد، دوربینش به درد نمی خورد.

پرسش این است که چه فایده اگر نشود به مدت طولانی -بیش از ۴ یا ۵ دقیقه- با این تلفن های پر طمطراق فیلم  ۴K ضبط کرد؟ سونی می گوید برای بهترین عملکرد اکسپریا Z2 “بهتر است از کارت های پر ظرفیت میکرو اس.دی استفاده کنید و ویدیوهای ۴K را به طور محدود در چند دقیقه ضبط کنید.” و اگر چنین نکنید چه؟ آن وقت با پیام زیر روبرو می شوید:

Xperia-Z2-temperature-camera

فون آرنا می نویسد در دمای معمولی اتاق، یعنی ۲۵ درجه سانتی گراد شما فقط ۵ دقیقه می توانید با اکسپریا Z2 فیلم بگیرید و به محض اینکه گرمای تولیدی در بخش ماژول دوربین از حد مشخصی بگذرد، با پیام فوق روبرو می شوید. دمایی که این وبسایت آن را ۴۴ درجه سانتی گراد ذکر کرده؛ دمای مرگ ۴K!

ولی فکر نکنید که Z2 در این محدودیت تنها است. اپ دوربین در گلکسی نوت ۳ و گلکسی اس ۵ به طور پیش فرض فیلمبرداری ۴K را به ۵ دقیقه محدود کرده اند (سامسونگ پیشدستی کرده!). بنابراین آنها هم دست بالا را ندارند. نتیجه اینکه شما فقط می توانید با دوربین این تلفن های رده بالا، کلیپ های ۴K با مدت ۵ دقیقه ضبط کنید و احتمالا بین هر کلیپ هم مدتی باید برای خنک شدن ماژول دوربین صبر کرد.

شما تجربه فیلمبرداری ۴K با این تلفن ها را دارید؟ اگر بله، آن را با ما در میان بگذارید.
«حامیم ارتباط، مجری تخصصی پیاده سازی پسیو شبکه های کامپیوتری، برق اضطرا، دوربین مداربسته و چاه ارت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *