1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. خودروی بدون راننده آئودی…
خودروی بدون راننده آئودی به رکورد سرعت 239 کیلومتر در ساعت دست یافت

چند سالی است که  رقابت شدیدی بین شرکت‌های خودروسازی بر سر خودروهای بدون راننده شکل گرفته است. به تازگی شرکت آئودی اعلام کرده که خودروی بدون راننده این شرکت به رکورد سرعت فوق‌العاده 239 کیلومتر در ساعت رسیده است. گویا فاصله چندانی تا حضور این خودروها در خیابان‌ها نداریم. با ما همراه باشید.

حذف خطای انسانی مهم‌ترین نکته‌ای است که باعث می‌شود تا خودروهای بدون راننده در آینده پرفروش باشند. این در حالی است که هنوز توجه زیادی به سایر جنبه‌های مثبت خودروهای بدون راننده نشده است. مثلا این که خودروهای بدون راننده می‌توانند با سرعت بسیار بیشتری نسبت به سرعتی که یک انسان می‌تواند از پس کنترل آن بربیاید، حرکت کنند. اما به تازگی شرکت آئودی اعلام کرده است که خودروی بدون راننده ساخت این شرکت موفق به ثبت رکورد 239 کیلومتر در ساعت شده است.

محدودیت‌هایی وجود دارند که سرعت رانندگی یک فرد عادی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برخی از این محدودیت‌ها فیزیکی هستند؛ در سرعت‌های بالا نیروهای گرانشی که به راننده وارد می‌شوند، خطرناک هستند و باعث ناتوانی راننده خودرو می‌شوند. دسته دوم محدودیت‌های عصبی هستند؛ اگرچه اعصاب سیگنال‌ها را به سرعت منتقل می‌کنند ولی زمان پاسخگویی راننده به خطرات محدود است.

خودروهای بدون راننده از سنسورهای مختلفی که البته آنها هم محدودیت‌های خاص خودشان را دارند، استفاده می‌کنند. اما سنسورها هر روز بهبود می‌یابند و هر چه زمان جلوتر می‌رود با سنسورهایی پیشرفته‌تر از قبل مواجه هستیم. علاوه بر این خودروهای بدون راننده قادر خواهند بود تا با هم ارتباط برقرار کنند و از این طریق باعث کاهش ترافیک شوند.

در بسیاری از اوقات، این ویژگی‌ها با عنوان بهبودهایی در ایمنی خودروهای بدون راننده در نظر گرفته می‌شوند که البته این هم نکته مهمی در مورد خودروهای بدون راننده است. خودروهایی بدون راننده و سریع که با هم ارتباط برقرار می‌کنند شاید بتوانند جاده‌ها را برای سرنشینانشان امن‌تر کنند.

شاید جالب باشد که بدانید بعد از این که خودروی آئودی دور مسابقه‌ای را با رسیدن به رکورد 239 کیلومتر در ساعت به پایان رساند، از یک راننده خواسته شد تا همان مسیر را رانندگی کند. در نهایت نتیجه این بود که 5 ثانیه بیشتر طول کشید تا خودروی با راننده مسیر را به طور کامل بپیماید. با وجود این، به نظر می‌رسد هنوز خیلی کارها باید انجام شود تا ما به آینده‌ای برسیم که در آن خودروهای بدون راننده در خیابان‌ها به صورت عادی تردد می‌کنند. هر چند که هر روز که می‌گذرد با پیشرفت فناوری به تردد خودروهای بدون راننده در خیابان‌ها نزدیک‌تر می‌شویم.

نظر شما در مورد خودروهای بدون راننده چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *