1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. اگر فلزی را در…
اگر فلزی را در مایکروویو قرار دهیم چه می‌شود؟

شاید فرزندان خانواده‌ی شما هم بارها پرسیده باشند که چرا نباید فلزات را درون فرهای مایکروویو قرار داد یا حتی بعضی از کنجکاوترها قاشق یا چنگال یا چیزی شبیه به آن را درون این دستگاه قرار داده باشند تا به جواب این سؤال برسند، آیا شما می‌دانید با قرار دادن فلزات در مایکروویو چه اتفاقی ممکن است رخ دهد!

شاید فکر کنید که با قرار دادن فلزات درون مایکروویو ممکن است آتش‌سوزی یا انفجاری رخ دهد و یا حداقل فر گران‌قیمت خود را از دست بدهید اما همیشه این اتفاق رخ نخواهد داد، برخی از فلزات مناسب قرار داده شدن در امواج مایکروویو هستند علاوه بر آن اکثر قسمت‌های خود دستگاه نیز از آلومینیوم ساخته شده‌اند. در‌ واقع همانطور که در ویدئوی زیر مشاهده خواهید کرد نوع غذا و شکل ‌ظروف فلزی همراه آن در نوع واکنش هنگام قرار گرفتن در مایکروویو مؤثر خواهند بود. در حالی که قرار دادن قاشق احتمالا مشکلی ایجاد نخواهد کرد قرار دادن چنگال به دلیل ایجاد بار منفی در دندانه‌های آن خطرناک خواهد بود، بسته به چیزهایی که درون مایکروویو قرار می‌گیرد جرقه‌های ایجاد شده در دندانه‌های چنگال می‌تواند باعث ایجاد آتش سوزی شده یا به بدنه ی داخل دستگاه ضربه بزند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم قدرت مایکروویو خود را با قرار دادن فلزات مورد سنجش قرار ندهید چون مسئول اتفاقاتی که ممکن است برایتان رخ دهد خود شما خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *