1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اخبار
  6. /
  7. حامیم: آشنایی با مهندسان…
حامیم: آشنایی با مهندسان سازنده Galaxy S5

حامیم: آشنایی با مهندسان سازنده Galaxy S5
برای سامسونگ، تمرکز روی آخرین پرچمدارش Galaxy S5 از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. از توجه به نکات پایه ای و پر اهمیت تا در بر گرفتن امکانات مورد نیاز بیشترین خیل کاربران، مواردی بودند که در آخرین نسخه از تلفن های گلکسی، مورد توجه شرکت قرار داشته اند.

تیم مهندسان این گجت سامسونگ بر روی موارد مهمی همچون دوربین، صفحه نمایش با کیفیت محافظت در برابر آب و گرد و غبار کارهای بزرگی انجام دادند. در این مطلب می خواهیم سه مهندس کلیدی از این دسته افراد که تولید گلکسی اس فایو را ممکن ساختند، به شما معرفی کنیم.

در ادامه مطلب با Jancheon Wee که روی قابلیت های حفاظت در برابر آب و غبار کار کرده است، Ki Hyoung Son که در بخش تحقیق و توسعه دوربین گوشی فعال بود و Jeong-Hun Kim که در بخش صفحه نمایش AMOLED گلکسی اس فایو تلاش کرد، آشنا شوید.

Jongcheon Wee – مهندس ارشد بخش تحقیق و توسعه

Jongcheon-Wee-280

«واقعیت این است که ما در حال انجام کاری معنی دار هستیم که پس از آن مشتریان آن همواره مشوق ما خواهند بود.»

جانگچئون به عنوان مهندس ارشد گروه تحقیق و توسعه در سامسونگ مشغول کار است. در خصوص Galaxy S5، او بر روی قابلیت های مربوط به توانایی مقاومت گوشی در مقابل گرد و غبار و آب کار کرده است. او ۱۸ سال است که برای سامسونگ کار می کند و در این بازه کاری او در سال ۲۰۰۹ -با الهام از ایده ای که یکی از مشتریان به او داد،- کار بر روی پروژه مشابهی را آغاز کرد. در این باره او می گوید: ‘ من حس می کردم که حفاظت از گوشی در برابر آب و غبار یک امکان دست اول است و باید در گلکسی اس فایو وجود داشته باشد. به همین خاطر بر روی شرایط واقعی زندگی مشتریان را در بهره وری از این قابلیت در گوشی، به سختی کار کردم.’

مدیریت امور مربوط به ضد آب کردن ابزاری مانند یک تلفن همراه بسیار مشکل است و تیم به کار مداوم و مرتبط با یکدیگر نیاز داشتند که بتوانند تمامی بخش های تلفن را در مقابل آب و غبار، مقاوم کنند. تنها یک نقطه معیوب، مشکل ساز میشد، بنابراین اضافه کردن این قابلیت به پرچمدار شرکت وظیفه ای بسیار چالش بر انگیز بود. گلکسی اس فایو تحت آزمایشات ویژه قرار گرفت. شرایط و محیط های گوناگون در دماهای متفاوت و در برابر آب و غبار بر روی آن آزمایش شده است. پروسه ای که بسیار فرسایشی و مشکل بود.

برای تولید یک ابزار برای مشتریان نهایی با بهترین کیفیت، تمامی دپارتمان ها از تیم توسعه گرفته تا تیم های تولید و بازرسی، روی کیفیت کارایی محصول کار کرده اند. افتخارآمیزترین لحظه برای جانچئون، زمان آزمایش ۱۰۰ گلکسی اس فایو بود که آنها را برای نیم ساعت در عمق یک متری آب رها کردند. و پس از تست حتی یکی از گوشی ها نیز دچار مشکل نشده بود. او از همه افراد تیمش برای اضافه کردن این قابلیت اختصاصی به پرچمدار سامسونگ، تشکر می کند.

Ki Hyoung Son – مهندس ارشد گروه تحقیق و توسعه دوربین

Ki-Hyoung-Son-280

«اضافه کردن یک قابلیت تازه مشکل است، اما وقتی نتیجه دلخواه برسید، متوجه می شوید که بسیار بیش از تصورتان ارزشش را داشته.»

کی هیونگ سان، پس از گرفتن مهندسی کامپیوتر و سپس دریافت تخصص در رشته پردازش تصویر، از سال ۲۰۰۷ در بخش موبایل سامسونگ مشغول به کار شد. کی هیونگ در گروهی کار می کند که بر روی توسعه دوربین های قابل استفاده در تلفن های هوشمند فعالیت دارد. در خصوص گلکسی اس فایو، او بر روی اضافه کردن امکاناتی تازه برای مشتریان محصول جدید شرکت تمرکز داشت؛ و بیشترین تمرکز مربوط به افزایش سرعت فوکوس خودکار دوربین بود.

توسعه یک دوربین دو فاز اصلی را شامل می شود. اولین فاز انتخاب عملکردهایی است که باید در خصوص اضافه کردن یا بهبود بخشیدن شان نسبت به نسخه پیشین تصمیم گرفت. از ابتدا بر دوربین در گلکسی اس فایو با این هدف که یکی از امکانات اصلی گوشی باشد، تکیه شد. اضافه کردن یک قابلیت تازه مشکل است، اما وقتی نتیجه دلخواه برسید، متوجه می شوید که بسیار بیش از تصورتان ارزشش را داشته است.

در فاز دوم اما تمرکز بیشتر بر روی افزایش کیفیت نهایی و نزدیک شدن به استانداردهای HD است که وظیفه اش کاملا بر عهده آقای کی هیونگ بود. ‘این پروسه نیازمند وفق دادن بهترین رنگ ها و بالاترین کیفیت در جزئیات عکس با تک تک بخش های دوربین در جهت افزایش کیفیت در کنار کاهش نویز در تصاویر نهایی است.’ کی هیونگ در این رابطه می گوید، ‘میزان کردن پروسه به طور کامل به صورت دستی صورت می گیرد. به هنگام آزمایش دوربین، ما صدها تصویر در یک بازه می گرفتیم و در مراحلی پیچیده به صورت دستی از وجود تک تک استانداردهایی که در کلاس جهانی برای ما و پرچمدار شرکت مهم بودند، مطمئن می شدیم.’

Jeong-Hun Kim – مهندس ارشد لابراتوار نمایشگر

Jeong-Hun-Kim-280

«حل یک مساله با خلق یک چیز کاملا جدید جالبترین بخش آن است. من از چالش ها لذت برده و از آنها برای ساخت بهتر چیزهای خوب بهره می برم.»

خانم جئونگ هان ۱۰ سال است که برای سامسونگ کار می کند. او و تیمش کار بر روی گلکسی اس فایو را از سال گذشته شروع کردند. وظیفه او ایجاد تغییر قابل توجه در بخش نمایشگر بود. تمرکز بر روی کیفیت دوربین در محیط های مختلف به طوری که کاربر بتواند تجربه خوبی در دیدن صفحه گوشی در هر وضعیتی را داشته باشد. چه در شب، چه روز و چه در فضای بسته و چه باز.

پروسه افزایش کیفی نمایشگر دوربین در وضعیت های مختلف به چشم هایی دقیق و انجام آزمایشات بسیاری نیاز دارد و تست ها باید در محیط های بسته و باز انجام شوند. تیم خانم جئونگ هان باید در شرایط و دفعات مختلف جوّی کار را ادامه می دادند. او نقل می کند که ‘گاهی اوقات در زمستان ما نمی توانستیم برای هفته ها بخاطر باران و برف آزمایشات را ادامه دهیم. در طول تابستان ما باید وضعیت نمایش تصویر گوشی را زیر نور مستقیم آفتاب بررسی می کردیم، حتی اگر دمای هوا بسیار زیاد میشد. اما در زمستان، وضعیت کاملا به هوا بستگی داشت. پروسه دستی آزمایشات ارزش هر چیزی را داشت، چرا که به ما اجازه می داد صفحه نمایش را به بهترین نحو و در هر شرایطی برای بهینه کردن در استفاده نهایی مشتریان، آماده کنیم.’

در محیط های سربسته، خانم هان صفحه نمایش را زیر نور مهتابی، نور لامپ های رشته ای و لامپ های ال ای دی آزمایش می کرد. او درباره کارش می گوید: ‘بخش مورد علاقه کار من این است که من می توانم هر کاری که بخواهم انجام دهم و شرکت همواره عامل تشویق و پیشبرد امور است.همه کارمندان نیز علاقه و شور زیادی دارند، به این خاطر که می دانند می توانند در راستای بهبود امور، هر کار ضروری ای را انجام دهند.
«حامیم ارتباط، مجری تخصصی پیاده سازی پسیو شبکه های کامپیوتری، برق اضطرا، دوربین مداربسته و چاه ارت»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *